זינוק דרמטי באשפוזים באנגליה: מחציתם מתחת לגיל 60

צבי טסלר No Comments on זינוק דרמטי באשפוזים באנגליה: מחציתם מתחת לגיל 60

בישראל מספר הנדבקים ממשיך לזנק. היום החלו לתת את החיסון הרביעי למדוכאי החיסון. ראש מפקדת אלון היוצא מזהיר: "מה שיהיה פה בשבועות הקרובים זה עשרות אלפי נדבקים ביום. המספרים יהיו פסיכיים. מערכת הבריאות תקרוס"

בדיקות קורונה צילום: פלאש90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארגון ה-CDC פרסם דו"ח על תופעות הלוואי של החיסון בבני 5-11. לאחר חיסון כשמונה מיליון ילדים בני 5-11, לא נצפו תופעות לוואי משמעותיות. דווחו 11 מקרי מיוקרדיטיס (דלקת שריר הלב). בכל המקרים הילדים החלימו במהירות או היו במהלך החלמה.

בנוסף, לא התגלה מיוקרדיטיס בעשרות אלפי ילדים תחת מעקב אקטיבי. שיעור הדלקות בשריר הלב, לא גבוה ביחס לשכיחות בשגרה.

271 נערים חולי קורונה בגיל 12-17 מאושפזים בארה"ב. הסיכוי של מחוסנים בגיל הזה להתאשפז נמוך פי 180 ממי שלא מחוסן.

אשפוזים באנגליה בזינוק חד. מחצית המאושפזים מתחת גיל 60. עליה גם באשפוזי פעוטות:

אשפוזים בניו יורק לפי סטטוס חיסוני. הבדל דרמטי בין המחוסנים (כתום) ללא מחוסנים (סגול):

בחזרה לישראל, הקבוצה הכי נדבקת: המחוסנים בני 12-15 הוותיקים (4 חודשים+) שלא לקחו בוסטר.

 

אמש התגלו בישראל 4,876 מאומתים לפחות אתמול, מקדם ההדבקה עלה ל- 1.7. המספרים עולים במהירות רבה.

ראש מפקדת 'אלון' היוצא, תא"ל רלי מרגלית הזהיר בריאיון ל'ידיעות': "מה שיהיה פה בשבועות הקרובים זה עשרות אלפי נדבקים ביום. המספרים יהיו פסיכיים. מערכת הבריאות תקרוס. אם לא יעשו משהו דרמטי, יהיה פה ניהול ביקושים של אשפוזים, אנשים לא יוכלו להתאשפז למרות שמצבם יצריך זאת".

כללית פותחת היום (שישי) את המבצע למתן מנת החיסון הרביעית נגד נגיף הקורונה למדוכאי חיסון, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. למעלה מ-10,000 מטופלים עם דיכוי חיסוני בני 18+, מוזמנים כבר מהבוקר להגיע, ללא צורך בזימון תור, למתחמי החיסון ולהתחסן במנת החיסון הרביעית.

לדברי רות ברוך, מנהלת מבצע חיסוני קורונה בכללית וראש אגף סיעוד בקהילה.
"אנו ערוכים להוביל שלב נוסף במבצע החיסונים הלאומי כדי להגן על האוכלוסיות הנמצאות בסיכון בריאותי גבוה. על פי הנחיות משרד הבריאות החיסון הרביעי למדוכאי חיסון ינתן למי שחלפו 4 חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השלישית ובהתאם להתוויות המפורטות בהנחיות".

עוד אמרה, "לנוכח העליה בתחלואת הקורונה בשבוע האחרון, אני שבה וקוראת לכל מי שטרם התחסן – ילדים, צעירים, מבוגרים וכל מי שטרם השלים את מנת החיסון השלישית –בואו להתחסן. החיסון יעיל, החיסון בטוח הוא מספק הגנה מפני מחלה קשה".



0 תגובות